Monday 3 June 2013

8 TTC: Ikhtiar dan perubahan positif

Assalamualaikum wbt.,

Sedikit perkembangan mengenai TTC umie terkini...


Hari ni baru masuk CD2...

menstrual flow bulan ni agak pelik sikit berbanding bulan2 sebelum ni..
heavy flow + cair + hitam pekat + takde langsung rasa sengugut atau simptom2 rasa nak period..tiba2 je 'ia' datang..memang heavy tu agak biasa untuk 1-3 hari pertama selalunya..tapi kali ni kuantiti dan warna agak berlainan sikit.. 

untuk makluman kawan2, bulan ni period cycle umie dah kembali normal, Alhamdulillah iaitu 32 hari..bulan sebelumnya tu period cycle umie kiranya paling panjang dalam sejarah iaitu 47 hari tau....nak jadi ceritanya..hari ke CD47 tu umie dn hubby sempat jumpa gynae Dr M kat Kliniknya di Taman Maluri sebab risau sgt dah takut juga apa masalahnya kan...bukan main ramai lagi patientnya ya Allah (melimpah ruah rezeki Dr M nampaknya ye, Alhamdulillah)...so, Doc sempat buat Transvaginal Scan (TVS) dan nampak dinding rahim umie sgtlah tebal dah masa tu..Doc bagi ubat untuk turun darah dan umie plan nak mula makan esok paginya tu..belum pun sempat makan ubat malam tu juga period dah mai..Alhamdulillah..agaknya setelah di 'usik' baru nak turun ye..tapi takpelah..yg penting semua normal hendaknya...


Jadinya, bulan lepas umie ada hadiri satu bengkel Puspanita mengenai kesihatan. Di dalam bengkel tu ada sesi memperkenalkan sejenis produk nano-teknologi untuk kelancaran sistem darah kita...dah banyak rupanya testimoni mengenai produk2 nano-teknologi ni kalau kawan2 surf di internet..umie baru tahu selepas hadiri bengkel tu...untuk mereka2 yang ada penyakit kronik ke..darah tinggi, kencing manis, sakit lutut, masalah menstrual, badan tak bertenaga atau apa-apa saja, insyaAllah boleh cuba..sebenarnya sedar tak sedar segala penyakit berpunca dari darah kita..disebabkan pemakanan kita seharian..produk yang diperkenalkan cuma sepasang stokin je, tapi ianya stokin bernano-teknologi melancarkan peredaran darah kita (boleh surf kelebihannya kalau nak tahu lebih lanjut)...bagi mereka yang tak disiplin makan ubat-ubatan macam umie ni lebih mudah caranya begini...tapi ada betulnya juga kata penceramah tu..Allah SWT telah tentukan setiap penyakit itu ada penawarnya tetapi dalam Al-Quran tidak pula kata apakah penawarnya..jadi kita perlu cari dan berusaha..mana tahu stokin nano-teknologi ini juga boleh jadi ikhtiar kita dan serasi dengannya atas izin-Nya juga..


tapi Alhamdulillah, umie dan hubby dah pakai selama lebih 2 minggu..memang boleh kata banyak perubahan pada diri umie sendiri dan hubby juga..badan terasa lebih ringan, kurang rasa mengantuk, takde rasa sakit kepala lagi..penghadaman pun jadi lancar..yg jelas sekali period cycle umie kali ni dah mula kembali normal..mudah-mudahan umie serasi dengan ikhtiar ni..cuci segala kotoran dan toksin yg ada dalam badan ni (maklum la pantang jumpa seafood)..apapun segala penyembuhan adalah atas izin-Nya juga..yg penting kita perlu terus ikhtiar kan..


semoga usaha kawan2 juga dipermudahkan-Nya...ameen


Darah bersama toksin (tidak lancar dan tak sihat)

Darah yang sihat dan aliran lancar 
mudah-mudahan kita akan selalu dikurniakan kesihatan yang baik, insyaAllah.

p/s: ermm..kalau sesiapa nak tahu lebih lanjut mengenai stokin ni boleh email ke umie ..umie akan share kan through email je ye :-) ... iwannabeumie@gmail.com


-ma'a salama


post signature


8 comments:

  1. Mujarab stokin ni.boleh cuba juga ni.:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat ni cuba Alhamdulillah memang nampak kesannya nuriz.. :-)

      Delete
  2. Umie, ubat apa yg umie pakai ni? Nmpak mcm menarik utk dicuba :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sweet, ianya bukan ubat..cuma stokin yg ada nanoteknologi yg baik utk perjalanan darah..tapi so far pakai Alhamdulillah ada kesan positif.. :-)

      Delete
  3. mcm mana nak dapatkan stokin 2? sy berminat untuk mencuba..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rina, kalau rina berminat nak cuba boleh email ke umie..InsyaAllah, nanti umie kongsikan ye.. :-)

      Delete
  4. Replies
    1. Hi The Mrs, the brand name is Vken...if you would like to know more pls feel free to email me anytime ya :-)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...