Wednesday 24 April 2013

2 Strawberry Leisure Farm

Assalamualaikum wbt.,

Hujung minggu lepas hubby ada buat suprised kat umie..katanya nak bawa umie ke satu tempat yg mesti umie suka punya katanya..umie dok fikir sebelum tu ke manalah agaknya dia nk bawa ni..katanya tak jauh..sejam je dari rumah kami...erm...tanya ke tempat air terjun ke?..bukan..shopping complex?..nope..pantai?..lagi bukan..suprised xbleh bgtau ok...sampailah pada hari nak pergi tak diberitahunya nak ke mana arah tujuan kami... :-) ...rupa-rupanya dia bawa umie ke sini...aduhai...terima kasih byk ye abang..sabar aje..

Picking my own strawberries fresh from the plant.. go n grab it! :-)

nape ye umie pun tak pernah tahu pun kewujudan tempat ni...umie yg ketinggalan agaknya tak mengikuti perkembangan semasa?...kalau tahu dari dulu tak perlu pergi jauh2 ke cameron highland semata nak makan fresh strawberry kan...nyum2.. :-) ..ada yg manis ada yg masam juga as usual..tapi still tak boleh lawan strawberry yg pernah umie makan setiap hari di jepun dulu...ermm...tersangatlah manis semulajadi berries nya.. Alhamdulillah, strawberry malaysia pun ok juga :-)


morning glory with many different colors..very nice!

di sini juga ada bunga-bungaan kembang berseri...sayur-sayuran tumbuh segar..cantik mata memandang...sayur segar juga boleh dibeli di sini..


guess what..ada kebun lavender juga la..there..see!

daun lavender yg warna hijau tu wangi tau (middle pic)...suka baunya yg fresh... :-)

untuk pengetahuan semua..Strawberry Leisure Farm ni terletak di Gohtong Jaya je...ianya berdekatan dengan Genting Skyway Cable Car Station (base station)..tak jauh dari Gombak, KL dan tak jauh dari Batang Kali, Selangor..

ok, itu la cuti-cuti kami last weekend..time we spent utk makan fresh strawberries nampaknya... Alhamdulillah... :-)

take care everyone!

-Ma'a salama

post signature


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...