Saturday 17 November 2012

2 Entri Khas: Tahniah Au..Alhamdulillah (5 thn menunggu)

khas buat adik Ayu..
(akak tak pasti Au akan baca atau tidak entri ni tapi entri ini khas untukmu dik..)

Pagi-pagi lagi Au telefon akak maklumkan berita gembira ni pada akak..tahniah ye dik..setelah lebih 5 tahun Au dan suami menunggu akhirnya doa kalian telah terjawab..syukur Alhamdulillah sangat2 dan akak tumpang gembira..dear, i'm really happy for the good news too..ingat zaman kita sepejabat dulu2 kan..selalu shared cerita2 feeling kita kan..Alhamdulillah emosi akak dah tak seperti dulu2 dah, cuba untuk redha dengan setiap ketetapan-Nya..apapun yang telah Dia tetapkan itulah yang terbaik bagi kami...insyaAllah mudahan Allah selalu beri kekuatan buat kami berdua..mudahan punya hikmah yang besar..

Alhamdulillah, walau Au kata Au tak ada la ikhtiar apa-apa pun sebelum disahkan hamil, tak ada buat apa-apa treatment pun selama lebih 5 tahun ni kecuali ikhtiar dengan buah zuriat yang telah berkurun lama itupun ikhtiar separuh jalan je..sungguh tak menyangka kan..berkat doa yang tak putus2..dan itulah kalau sudah tercatat memang rezekimu dik..Alhamdulillah..Allahu Akbar! Allah Maha Kuasa..Sesungguhnya kekuasaan-Nya apabila Dia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Dia berfirman kepada benda itu:"Jadilah engkau! Maka jadilah ia" [Yaasiin:82]

Apapun, tahniah akak ucapkan pada Au dan Din..semoga diberi kelancaran sepanjang kehamilan Au sehingga selamat melahirkan nanti..kini setelah sekian lama sabar menanti dan berdoa, mudah-mudahan Allah kurniakan yang terbaik buat kalian berdua, anak yang soleh/solehah, diredhai dan dirahmati Allah selalu, insyaAllah...semoga bertambah bahagia..

Akak sayang Au, doakan kami juga dimurahkan rezeki zuriat, berita baik untuk tahun baru ni ye..take care dear! miss u too..

Wasallam.

luv,
kak At

-Ma'a Salama

2 comments:

  1. Salam sis... Thankzillion kak... Au sayang akak...InsyaAllah doa Au untuk akak... Till time meet us together... Lots of love -AU-

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..tahniah untuk adik akak tu..dah tiba waktu dia..I'm hepy for her too :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...