Wednesday 3 October 2012

2 Honeymoon & Memancing

Ermm..saja umi nak share yg jumaat ni umi dn en. suami akan ke pangkor sekali lagi for our 3rd honeymoon this year, insyaAllah...and salah satu minat kami untuk mengisi masa lapang tiap kali pergi cuti-cuti Malaysia ni especially kalau ke pulau2 adalah dengan meluangkan masa untuk aktiviti 'memancing' kami... ;) ..lihatlah hasil tangkapan umi dan walid to be during our 1st honeymoon trip yang lalu...hehe..

We were here in Pulau Pangkor last February...bersih n nice view kan!..

yeayy..dapat ikan cantik la..Alhamdulillah

apa nama ikan ni yekk..cantik! sukenyer hatii..nyum2

Finally, cuma dapat 3 ajer..ikan cantik, kerapu laut n ketam..Alhamdulillah

this time harap2 ada rezeki juga nak memancing dan dapat ikan + sotong..tp umi ingat kali ni nak minta en. suami je la kot yg bawa joran pancing dia..umi malas nak bawa pancing umi kali ni..kami berdua punya batang joran masing2 walau kami ni cuma pemancing amatur saja...insyaAllah, tengokla nanti cammana..

by the way...

beberapa bulan yang lalu juga umi ada urusan di Kulim..en. suami menyusul kemudian ke sana dan terlanjur tu kami decided terus untuk ber honeymoon di pulau pinang aje..can't forget those old memories..kenangan sewaktu umi tinggal di sana dulu..hehe..kalau cuti-cuti Malaysia di penang ni for sure kami akan pilih untuk stay di Chalet Sri Idaman, Teluk Tempoyak atau di Tanjung Bungah..for us sangat menarik chalet ni coz bukan sahaja murah and the best thing is chaletnya terletak di atas air..banyak kali juga dah duduk di sini..got privacy here..dan sgt sesuai untuk tenangkan fikiran dan bermuhasabah diri sambil melihat keindahan laut ciptaan Tuhan.. hehe..yg best juga buka2 pintu bilik chalet boleh terus je memancing..yeaayy..let's the pics do the talking k.. :)


The water chalet

My dear! keep trying k..don't give up..insyaAllah..hehe

and finally ~ hasil tangkapan di penang.. byk yg terlepas juga.. :(
pls ignore the udang coz ianya digunakan sbg umpan je..
Alhamdulillah..fresh & nyum2 dpt mkn berdua!!

itu jer..

till then... &

Ma'a salama.. ~

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...