Sunday 20 January 2013

2 always be positive..

"When it rains, it pours..but soon..the sun shines again..." 
~positive quote of the day~ 
**
Assalamualaikum,

Rasanya dah lama tak update cerita...sebenarnya minggu lepas umi terseliuh kaki...bengkak sikit dan diberi MC 2 hari..musibah & ujian dari Allah..tapi apapun Alhamdulillah dapat cuti lama sket dok umh :-) ..sekarang dh pulih seperti sedia kala..bengkak pun dah surut..Alhamdulillah. (tqvm abg tolong sapukan minyak tiap2 malam yer)..punya hikmah tersembunyi ;-).

Ermm..pejam celik pejam celik beberapa hari lg ulangtahun perkahwinan kami ke-7..sungguh cepat masa berlalu sekarang...ini bermakna tahun 2013 ni perlu lebih bekerja keras nampaknya..ceyy ...bukannya apa..banyak betul niat dan azam dipasang dan yang nak sangat dicapai tahun ni..antaranya nak turunkan berat badan 12 kilo (hehe..byk tu), dikurniakan zuriat soleh/solehah (ameen..), dapat simpan duit lebih sket tahun ni (ni ye ye jer tapi sungguh2 ni), pergi umrah ziarah dgn hubby, mak & abah lg (mudah-mudahan tercapai)..jd insan yg lebih bermanfaat utk org lain dan byk lg lar sebenarnya...

Apapun, pada kawan2 yang dah punya berita baik dan berjaya hamil baru2 ni..TAHNIAH diucapkan :-) ...rezeki dan masa terbaik kalian telah tiba, semoga diberi kelancaran sepanjang kehamilan...pada kawan-kawan di luar sana yang masih berusaha seperti umi juga..sama-sama kita teruskan usaha k!..marilah kita betulkan niat..moga2 tahun 2013 ni akan ada berita baik buat kita semua, dimurahkan rezeki sentiasa, dikurniakan kesihatan yang baik, keberkatan dan kebahagiaan, insyaAllah..ameen 2x...ceria-ceriakan diri kita semua n always think positive ya! nasihat buat diri sendiri juga nie ;-)


hi..remember to be yourself and 
always be positive... :-)

jumpa lg n tk cre semua!


p/s: Alhamdulillah, gembiranye...dlm masa 2 minggu dah dapat turun 2 kilo lar..harap2 tak putus semangat tetiba.. :-)

-Ma'a salama

2 comments:

  1. InsyaAllah.. positif sepanjang tahun & selamanya!! :)

    ReplyDelete
  2. setuju tu cherry.. sama2 kita k..insyaAllah :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...