Sunday 23 September 2012

2 IKHTIAR: ku terus mengharap Rahmat-Mu (part 2)

Alhamdulillah hari ini atas izin Allah memberi umi bernafas dan meluangkan sedikit masa untuk entri kali ni..

Secara ringkas umi dah senaraikan infertility causes dan treatments yang pernah dan sedang umi ikhtiarkan sekarang (boleh dilihat di D'TTC Stories)..insyaAllah di kesempatan lain sekiranya perlu umi akan details kan satu per satu setiap rawatan dan pengalaman yg umi tempuhi..ikhtiar ini semua akan menjadi suatu kenangan terindah buat umi dan hubby..pengalaman tak mungkin kami lupakan..dan mengingatkan umi akan perlunya kita untuk berdoa dan sentiasa berserah pada Allah atas apa yang kita usahakan...jelas kehendak Allah tiada satu kuasa pun dapat melawan..Allah yang menurunkan ujian ini dan umi bertawakkal kembali pada Allah atas setiap yang ditetapkan oleh-Nya..sungguh Ya Allah, hambaMu ini tidaklah lebih dari seorang peminjam sementara di dunia ini..segala-galanya adalah milik-Mu..dan Engkau berkuasa ke atas tiap-tiap sesuatu..hambaMu ini pasti di sebalik ujian yang Kau tetapkan ini terselit hikmah yang besar yang tidak tercapai dek akal manusia yang terbatas ini..kenapa dan mengapa ini semua ditakdirkan berlaku..yang pastinya akan ada jalan keluar pada sesiapa yang bertawakkal pada-Mu...ku memohon redha-Mu dan berkatilah usaha kami Ya Allah..ameen..

comey kan fibriod dalam uterus umi - doc sempat buang masa laparotomy surgery haritu 

2 comments:

  1. Kak,
    skrg sdg amalkan pati delima, madu & olive oil. Kwn sy yg treatment dgn dr marsita bagitau. Sy dan suami dua2 org amalkan.

    ReplyDelete
  2. yer cik tipah..umi amalkan minum tu skrg ikut kata Dr marsita la..baru ni pergi klinik dia beli susu kambing fresh pulak..sedap!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...