Friday 8 August 2014

2 S.H.R Aidilfitri 1435H

Assalamualaikum wbt.

Masih ada yang sudi singgah dan menjenguk perkhabaran umie di sini ke? ececeh..takpe2 jawab dlm hati je k..hihi

..rasanya belum terlewat lagi kan utk umie ucapkan 'SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, Maaf Zahir dan Batin' buat semua.. ;)

Bagi umie raya tahun ni biasa2 saja
Hati terus teringat2 pd saudara2 di Palestine..tertanya dgn apa yg berlaku sejak akhir2 ni..dgn kejadian tragis MH17...juga kehilangan MH370..sebak..risau..di waktu ini juga Dia menguji kita dgn keadaan meruncing empangan makin surut air..apakah hikmah..atau adakah ini peringatan kepada sesuatu..huhu..wallahu a'lam

Rindu nak bercerita lebih di sini..banyak yg nak dikongsikan..in sha Allah di lain masa dan ketika ya..

Oh ya..Alhamdulillah, tak lama lg umie akan bergelar 'student' kembali..teringat zaman2 remaja dan muda2 dulu di univ..waktu tu otak masih fresh la kan..sekarang ni..hadoii la..kena guna booster mungkin ni..hihi..next week in sha Allah minggu terakhir umie berkerja..akan tinggalkan ofis selama 3 thn ni, in sha Allah..huhh..perasaan kini jadi bercampur baur..mampukah sebenarnya?Ya Allah..hanya padaMu umie berserah dan bermohon dipermudahkan segalanya perjalanan ini.

Hmm..satu lagi..umie mcm agak trauma fikirkan utk naik flight dlm keadaan sekarang ni..bila fikir yg umie pernah suatu ketika bermusafir sampai ke Amerika.. Russia.. Jepun.. Korea.. China.. Dubai..dan lain2 negara..ada yg bersendirian lagi..sebenarnya tak pernah terjangkau di kotak fikiran ini dgn apa yg telah terjadi skrg ni..tapi mmg benar..ajal maut di tanganNya..kalau telah tertulis pengakhiran kita bagaimana dan di mana kan..hanya Dia Maha Mengetahui.

Apapun, semoga Allah Azza Wa Jalla memberi petunjuk, kekuatan hati dan keteguhan iman buat kita semua ya..ameen.

Take care semua dan terima kasih coz sudi singgah n jenguk2 ke blog umie ni k ;)

Ma'a salama,
post signature

2 comments:

  1. umie, tahniah...selamat melanjtkan pelajaran...smg Allah permudahkan. Umie further study kat local uni ke pi oversea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tqvm sweetT ;) ..ameen..insha Allah umie further study di upm dan Auckland univ, NZ..mudah2an semuanya lancar hendaknya.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...