Saturday 9 November 2013

2 Mata Akal, Mata Hati



Assalamualaikum,

buku yang baru umie beli semalam..
langsung tak pernah terfikir untuk mencari apatah lagi untuk memiliki..
semalam, waktu kali pertama terpandang kulit hadapan buku bertajuk 'Mata akal, mata hati' ni..hati terus jadi tertarik nak tahu lebih lanjut tentang isi kandungannya..selak-selak dan baca sikit..iya! inilah buku yang patut dimiliki (selain 'Majalah Solusi' yg menjadi bahan bacaan favourite umie selama ini)..pengisiannya bagus membuatkan kita membaca sambil berfikir..berfikir untuk menjadi seorang yang lebih positif..dan positif melihat segala sesuatu yang berlaku di sekeliling..positif dgn apa yang berlaku dalam hidup ini...terima kasih pada penulis buku..Prof..semoga Allah merahmati hasil tulisan beliau dan segala ilmu yang disampaikan akan diberkati..ameen..ayuh! sama-sama kita (diri umie sendiri dan juga sahabat di luar sana yang terbaca entry ini ye) kita cuba berusaha memperbaiki diri..cuba untuk mempositifkan diri..memandang sesuatu secara positif, insya Allah positif juga yang akan terhasil dalam diri..

sedikit petikan dari buku ini untuk dikongsi:


"Orang yang mempunyai hati yang bersih dan kuat sentiasa tabah dengan dugaan yang dihadapinya. Biarpun ditimpa musibah dia tidak pernah mengeluh. Walaupun pada hakikatnya dia sedang menghadapi kesulitan, dia tetap tenang. Orang yang tenang sentiasa menang!"


mudah-mudahan demi mencari redha-Nya, menggapai rahmat dan kasih sayang-Nya..kita akan berusaha untuk terus memperbaiki diri ini.



tips: carilah kawan yang positif dan berada lah di sekeliling orang yang positif..insya-Allah lama-lama kita akan dipengaruhi dengan aura yang positif juga :-) 


ma'a salama
post signature

2 comments:

  1. ana juga mengkagumi prof dr muhaya utk renungan kita bersama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga kita sama2 dapat renungkan mana yang baik dari kata-kata beliau ye ana, insyaAllah :-)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...