Saturday 19 October 2013

13 HLP 2014 ~ Keputusan & Inilah takdirku..

***



***

“Jika Allah s.w.t memakbulkan doamu,
maka Allah meneguhkan kepercayaanmu kepada-Nya.."

"Jika Allah s.w.t menangguhkan doamu,
maka Allah s.w.t menguji kesabaranmu..."

"Dan jika Allah s.w.t TIDAK MEMAKBULKAN doamu,
itu bermakna Allah s.w.t telah merancang sesuatu yang lebih baik buatmu.."



“..dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang Mengetahui sedang kamu tidak mengetahuinya.” [Surah Al Baqarah: 216]


Walau belum tiba waktunya dikurniakan rezeki zuriat seperti yg didambakan, sedang doa sentiasa dipanjatkan..malah sambung belajar ke peringkat ini juga tidak pernah terlintas di fikiran..adakah hanya kerana dorongan kuat keluarga, aku lantas menuruti kehendak mereka..justeru aku mempersoalkan untuk apa semua ini? mengapakah jalanku tertulis begini..aku punya keinginan yang lain, mungkin juga kehendak ku itu bukan yang terbaik buat masa ini..namun sesungguhnya hanya Dia Yang Maha Mengetahui segala yang ghaib dan yang nyata..segala yang terbaik buat hamba-Nya.

Terima kasih Ya Allah di atas rezeki untuk menuntut ilmu ini..jika inilah takdirnya.. 
Maka permudahkanlah..bantulah hamba-Mu ini hingga ke akhirnya..menjadi insan yang dapat memberi manfaat kepada insan dan alam sekeliling..mudahan juga ku memperoleh sedikit bekalan untuk ke alam sana nanti..ku memohon rahmat dan belas kasihan-Mu..redha-Mu selalu...Ameen ya rabbal alamin.

Manusia merancang, Allah juga merancang, namun perancangan ALLAH adalah sebaik-baik perancangan. 

Syukur di atas segala nikmat dan ketentuan-Nya..



~ ALHAMDULILLAH ~


p/s: terima kasih atas doa suami tersyg, mak, abh & keluarga dikasihi..juga terima kasih buat kawan2 yang turut mendoakan HLP2014 umie ni ye..semoga Allah swt merahmati kalian semua yg mendoakan..ameen... 


ma'a salama
post signature

13 comments:

  1. Tahniah umie! Dah dpt tmpat kt mana ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq sweet :-) ..hati berbelah bagi nk pilih u mana..dpt offer USM dgn UPM..rasanya kna buat istikarah dulu la..tp kalau USM terpaksa berjauhan dgn cik abe..mcm x sanggup je :-(

      Delete
  2. Subhanallah..sesungguhnya perancangan Allah adalah yang terbaik. Tahniah Umie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, terima kasih ye nuriz :-)

      Delete
  3. tahniah umie!
    bukan calang2 org diberikan rezeki mcm ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Me :-) ...Allah Maha Luas (kurniaan-Nya) lagi Maha Mengetahui kan..syukur..rezeki yg x disangka2 sebenarnya ni..Alhamdulillah.

      Delete
  4. Replies
    1. Alhamdulillah, terima kasih irtiyah :-)

      Delete
  5. Salam sy nk tye.. sy juga memojon HLP tp utk sarjana.. temuduga 2.10.13 haritu d cyberjaya.. nk tanye keputusan dhbkeluar kw blom ye.. sbb sy semak hari2 tp xde pun.. adakah ini keputusan utk peringkat PHD je.. tq in advance cikgu iza zoehanna85@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal cikgu iza, hmm..cikgu interview HLP KPM ke..sy kurang pasti pula kalau result HLP KPM ni bila akan keluar..yg sy hadiri interview HLP haritu untuk JPA kakitangan jabatan kerajaan..kami interview bulan 7..memang result kami pun keluar lewat haritu..apapun didoakan semoga cikgu iza berjaya jg! insyaAllah...doa byk2 ye :-)

      Delete
  6. Salam. Tahniah diucapkan. Insyaallah nanti kita akan berkursus sama di INTAN bulan Mei nanti. Salam perkenalan dari saya. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal jg..wah nampaknya kita sama ye safinatunnajah...tahniah utk awak jg yer..boleh kita jumpa di Intan nanti kan, insyaAllah..group kita rmai seratus org nnti kn.. ;-)

      Delete
  7. salam..tahniah awak...saya cikgu shafizah,,,saya ingin memohon hlp utk phd...boleh tak sy mnta tips dari awak...ini emel saya shafizahhisham@yahoo.com. trima ksh byk2, sy hrp awak sudi utk bantu sy : )

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...