Friday 29 March 2013

4 Rasa Kehambaan



                                                                            

Wallahua'lam

-Ma'a salama

4 comments:

  1. Astagfirullah,moga mama dan suami tdk tergolong sebagai hamba yg "memberontak" semasa kami diuji dgn kehilangan arwah dlu,sbab mmg mama akui ,masa mula2 kehilangan arwah dlu,hidup kami berdua mmg sgt2 down.

    moga Allah sntiasa mmberi kekuatan dan hidayahnya buat kita insan2 yg terpilih dgn ujian "penantian" ini....aamiin3x...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama, ameen3x..ingatan buat diri ini yg selalu lalai juga mama..benar, terkadang kita tak sedar ye perlakuan kita yg masa dtgnya 'tak rasional' tu sedikit sebanyak sebenarnya kita telah 'memberontak' dgn kehendak-Nya..astaghfirullahaladzim..mohon agar Allah ampuni dosa2 kita ye mama dan sentiasa memberi kita kekuatan dalam 'mujahadatun-nafs' ni..siapalah kita..

      Delete
  2. Umie,tq for sharingthis article. Timing yg sgt baik untuk i, sebagai panduan jiwa i yg tengah kalut dan resah... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sweet, u're welcme :-)..semoga kita sama2 dpt manfaat ye..terkadang tak tercapai dek akal kita dgn hikmah yg berlaku di sebalik stp ujian yg diturunkan dan sgt sakit bila diuji begini (sedang ramai lg insan lain tdk pula diuji sebegini)...but we believe, Allah has a better plan for everyone of us coz He knows what's best for His slave kan..mudah2an kita yg Allah pilih sts diberi kekuatan olehNya melalui stp ujian ni..ameen.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...